Om föreningen

En stbil, trevlig och välskött förening på Söder i Huskvarna. Fastigheten och tomten är väl underhållen. Här trivs vi medlemmar och boende riktigt gott! Samtliga boende är engagerade i skötsel, underhåll, trädgården och styrelsen.

1947 bildades Brf Lövet och förvärvade fastigheten samtidigt som huset byggdes under 1946/47. Fastighetsbeteckningen är Jönköping Lövängen 14. Tomten är på 1078 kvm och boytan är ca 350 kvm, fördelade på 6 lägenheter. Till detta kommer en gemensam källare med tvättstuga, torkrum och förråd samt vindsförråd och 4 garageplatser. Vi har fjärrvärme via Jönköping Energi.

1983 tilläggsisolerades huset och fick en ny fasad av tegel samtidigt som dräneringen runt huset gjordes.

2012/13 gjordes ytterligare betydande renoveringar med bl a nya energifönster, ny entré, källardörrar och garageportar. Då renoverades också stammarna, trapphuset, balkonger, källaren och tvättstugan. Vi drog in fiber till alla lägenheterna från Wetternet samt investerade i en robotgräsklippare.

I vår underhållsplan ligger nu nämast en renovering av taket med bl a ny papp och nytt taktegel.

För ytterligare information och kontakt skriv till oss på adress Brf Lövet, Sturegatan 39, 561 33 Huskvarna. Eller E-post till vår kassör Torbjörn Wendelius; torbjorn.wendelius@outlook.com